Dersin Adı | Kablosuz Sensör Ağları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CE 605 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kablosuz algılayıcı ağlar konusunda devam eden bilimsel araştırmaların temel esaslarını ve kablosuz algılayıcı ağlar üzerinde veri işlemenin temellerini öğretmektir. Kablosuz algılayıcı ağlar son birkaç yılda popülerliğini arttırmıştır. Bu alanın pek çok potansiyel uygulama alanı mevcuttur, bu alanların bir kısmı doğal parkların uzaktan incelenmesi, inşaat mühendisliği, güvenlik uygulamaları ve akıllı ulaşım uygulamaları olarak listelenebilir. Kablosuz algılayıcı ağların çalışma prensipleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak bilgisayar bilimleri alanında yüksek öğrenim gören öğrencilerin kariyerlerine olumlu katkıda bulunacaktır. İşlenecek konular kablosuz algılayıcı ağların temel uygulama alanları, paket yönlendirme, konumlama, topoloji kontrolü, algılayıcı ağlarda veri tabanları, veri yığışması ve simülasyondur. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bilgi işlem algoritmalarının temellerini ve algılayıcı ağlarda bilgi işlem algoritmalarının kullanımını konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Konumlama | |
3 | Konumlama | |
4 | Konumlama | |
5 | Konumlama | |
6 | Topoloji kontrolü | |
7 | Topoloji kontrolü | |
8 | Ara sınav | |
9 | Veri yığışımı algoritmaları | |
10 | Veri yığışımı algoritmaları | |
11 | Yöneltme algoritmaları | |
12 | Yöneltme algoritmaları | |
13 | Açık problemler ve uygulamalar | |
14 | Açık problemler ve uygulamalar | |
15 | Proje sunumları | |
16 | - |
Ders Kitabı | Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach, Feng Zhao and Leonidas Guibas, Morgan Kaufmann, 2004. ISBN-10: 1558609148 Instructor notes and lecture slides. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar Mühendisliği temel kuramlarını üst düzeyde anlar ve uygular, | X | ||||
2 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir, | X | ||||
3 | Bilgisayar Mühendisliği'nde en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir, | X | ||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar, | X | ||||
5 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir, | X | ||||
6 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur, | X | ||||
7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır, | X | ||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği'nde fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, | X | ||||
9 | Bilgisayar Mühendisliği'nde çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
10 | Bilgisayar Mühendisliğinin kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirir ve elde edilen sonuçları yorumlar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest